Romantika + sci-fi = parobot. Rád balancuju na hranici reality a fikce, patina je pro mě důležitější než lesk, říká výtvarník Adolf Lachman
„Z konzumního spotřebitele se stávám pozorovatelem. A nejlepší je, když u pozorování můžu zůstat,“ říká absolvent klasického malířského ateliéru Zdeňka Berana, který ovšem dlouhodobě pracuje zejména s tužkou a počítačem. Pod jeho rukama vzniká svět ovlivněný rodnými Pardubicemi, futurismem, počítačovými hrami i romantismem 19. století. Vévodí mu časově jen těžko zařaditelní paroboti a mechoboti. Jací jsou? I na to se Adolfa Lachmana ptala ve Vizitce Hana Slívová.
Související
-
Říkáme tomu „Čučel“. Jakub Dvorský popisuje, jak vznikají počítačové hry jeho studia Amanita Design
Každou počítačovou hru, kterou jeho studia Amanita Design pustí do světa, testuje Jakub Dvorský stovky hodin. Vizuální kvality „games“ mu pomáhají ohodnotit i jeho děti.
-
Umělá inteligence nerozezná dramatickou situaci, říká ředitel Švandova divadla Daniel Hrbek
Po mamince, ženě s italskými kořeny, zdědil režisér a ředitel Švandova divadla Daniel Hrbek lásku k Itálii. Přes tatínka se zase dostal ke Karlu Čapkovi.
-
Při kreslení komiksu Každý den je nový jsem žila vědomější život, říká ilustrátorka Lucie Lomová
Kreslit už uměla, a tak se Lucie Lomová rozhodla, že zkusí zúročit svůj talent s psaním gymnaziálních divadelních her a na DAMU vystuduje dramaturgii.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka